niedziela, 10 stycznia 2021

O Słoikach, które Warszawy broniły...

 Tak, po latach kilku z powrotem natchnienie pamiętnikowate wróciło.

Spotkania z somsiadami, koleżeństwo przeszło na poziom znajomości z PRL, czyli szczere i przy wódce.

O ile rozmowy o gołych babach, czy o kłótniach z małżonkami oraz o tym czy jeździć Ubereem jest bezpiecznie nie są może tematem do tego, żeby ksiażke pisać, tak temat który spokoju mi nie daje to fakt iż dostałem olśnienia level 6. W trakcie tej jakże ważnej rozmowy wśród krzyków 8 letnich karateków,  zaczął się temat słoików, pochodzenia,  czyli kto jest z Pragi i dlaczego autohtoni twierdzą że wszystko im wolno. godzina za dziesięć dwudzieta druga, wódka się kończy a on, Słoik mówi, przecież mój dziadek też Walczył za Warszawe, przyjechał tu z Ełka, przecież to Nasza Stolica...Dopiero dotarło do pustego łba ze przecież faktycznie słoik, słoikowi nie równy. Przypomniała mi się historia 90 letniej sąsiadki z Saskie kiempy,  Warszawianka z dziada pradziadadada, która opowiadała  mi jak to część Warszawiaków w trakcie wojny uciekała na Wies bo tam łatwiej, łatwiej przerzyć. Więc może z tymi słoikami to tak nie do końca, może jednak i oni się przyczynili do wyników, w końcu przecież to sąsiedzi zza Odry najechali na Nas i jak mieć tu komuś za złe to raczej im, a nie tym z Lubelskiego czy Chamom z pod Grójca. Ja osobiście Cham z Zoliborskiego szpitala, ale dziadkowie mili czy rodzice pędzili trudny żywot tuż pod Warszawą, w miejscu gdzie najlepsze lody ponoć robią, przeżyłem tam lat kilka, byłem zbyt młody żeby to sprawdzić, ale jeśli chodzi o cukieników i piekarzy to fakt -wychowując się Tam dorobiłem sie cycków...Lody nadal smakują tak samo, kościół na środku, tylko koledzy jacyś tacy starsi. Rozmyślając wieczorami wracam do czasów w których po obejrzeniu "mistrz kierownicy ucieka" spędzaliśmy godziny za kierownicą Wartburga osadzonego na kołkach, czekając jednocześnie aż wgra nam się "Jet Set Willy" Więc czemu słoik taki zły? Bo kręci się w kółko w tą i z powrotem, raz pusty, raz pełny, raz pusty, raz pełny, raz......




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz